تماس با ما:

  تلفن:  42896000   ,  88082610

ايميل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تبیین رویکرد دوره ی پیش دبستانی

 

فَاَقِم وَجهَکَ لِلدّین حَنیفاً فِطرهَ اللهخِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها لا تَبدیلَ لِخَلقِ الله ذلکَ الدّینُ القَیّم ولکن اَکثَرَ النّاسِ لا یَعلَمون ؛

به سوی آیین پاک الهی روی آور . این فطرت الهی است که خداوند انسان ها را بر آن آفریده است . تبدیل و تغییری در آن وجود ندارد . این آیین استوار و محکم حق است ولی بیش تر مردم نمی دانند .

سوره ی روم ، آیه ی 30

 

رویکرد ، جریانی است که جهت و روح حاکم بر برنامه را تعریف و تحلیل می کند و هویتی است که انسجام و انتظام برنامه را در مسیر اصول ، اهداف و دیگر عناصر تعیین شده تضمین می کند .

برنامه ی دوره ی پیش دبستان نیز باید از رویکردی تبعیت کند که بتواند با درکی عمیق و نگاهی جامع به کودک ، او را در جامعه و ارتباطات گسترده ی آن و در دنیای پیچیده ی امروز راهبر باشد .

نگاه عمیق به انسان وقتی پدید می آید که در امتداد نگاه جامع پروردگار به انسان و هستی باشد ؛ چرا که بافت وجودی انسان با ساختار هماهنگ و قانونمند نظام هستی ، همخوانی و همسویی دارد و نقطه ی شفاف و تجلی بخش این هماهنگی در انسان را می توانیم در فطرت توحیدی او ببینیم که او را به پرستش ، حقیقت جویی ، فضیلت خواهی ، عدالت جویی ، اخلاق ، زیبایی و دیگر صفات ارزشمند الهی دعوت می کند .   

محتوای متداول در این دوره مشتمل بر عناوین زیر است :

اُنس با قرآن ، قصه گویی ، شعر و سرود ، بازی ، نقاشی ، کاردستی ، نمایش خلاق ، بحث و گفتگو ، مشاهده ، آزمایش ، گردش علمی ، آشپزی ، نجاری ، بازی های خود تنظیمی ، کودک توانا ، زبان ، دوخت ، کاغذ و تا ، مهارت های خود یاری ، خمیر و سفال ، کلاژ ، بازی های گروهی ، ساخت و ساز ، تماشای فیلم و آشنایی با نحوه استفاده از فن آوری جدید . این فعالیت ها در فرآیند تولید محتوای آموزشی ، با نگاه تلفیقی به حوزه های یادگیری دینی ، اجتماعی ، هنری ، ریاضی ، تربیت بدنی و علوم طراحی و با هدایت مربی ، به روش فعال به اجرا در می آیند .